چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حوزه علمیه خراسان با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی، طلاب را با شیوه‌های نوین تحقیق و پژوهش، اخلاق نبوی و ... آشنا می‌کند.

حجت الاسلام سيد حميد علوي(آزيز) در گفت و گو با خبرنگار سرويس استان هاي مركز خبرحوزه با اعلام اين خبر افزود: با توجه به اهميت و ضرورت آشنايي طلاب با مسائل و موضوعات تحقيق و آموزش روش هاي صحيح تحقيق و پژوهش، اين كارگاه روش تحقيق ويژه طلاب ويژه طلاب برادر سطح 2، 3 و 4 در مشهد برگزارمي شود.

وي تصریح کرد: اين‌گونه كارگاه ها به منظور آشنايي طلاب با شيوه هاي نوين تحقيق، جهت دهي علمي و پژوهشي به تأليفات و زمينه سازي براي حضور و ورود بيشتر و جدي تر طلاب و فضلاي حوزه در عرصه تحقيق و تأليف برپا مي گردد،‌

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان، خاطرنشان كرد: ‌متقاضيان مي‌توانند جهت ثبت نام تا 23 آبان ماه به اتاق 117مركز مديريت حوزه علميه خراسان مراجعه و در صورت نياز جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 0511-2008165 تماس حاصل نمايند.

 برگزاری نشست طلاب حافظ قرآن کریم

حجت الاسلام محمد رسول رمضاني با  برگزاری نشست طلاب حافظ قرآن به خبرنگار سرویس استان‌های حوزه نیوز  گفت: در راستاي تحقق منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي و توسعه و ترويج فعاليتهاي قرآني و نيز توجه به مسأله حفظ قرآن در حوزه هاي علميه، نخستين نشست تبادل نظر و هم انديشي دفترفرهنگي تربيتي حوزه علميه خراسان با حافظان قرآن اين حوزه فردا در مدرسه علميه سليمانيه مشهد برگزار مي شود.

وي هدف از برگزاری اين نشست را تبادل نظر و همفكري به منظور استفاده از تجربيات حافظان قرآن جهت گسترش حفظ قرآن كريم در ميان طلاب عنوان کرده و خاطر نشان ساخت: مدرسه علميه سليمانيه به عنوان محل برگزاري اين نشست، اولين مدرسه اي است كه حفظ قرآن از برنامه هاي اصلي آن مي باشد.

حجت الاسلام رمضاني افزود: تمامي طلاب مدرسه علميه سليمانيه جزء حافظين قرآن اين حوزه بشمار مي روند و در طي يك برنامه مدون، حافظ كل قرآن مي شوند.

وي همچنين در ادامه از برگزاري نوزدهمين جلسه «اخلاق نبوی» در مدرسه علميه امام حسن عسكري(ع) مشهد خبر داد و گفت: در اين جلسه، طلاب مدارس حضرت حضرت مهدي (عج)، حجتيه اصفهاني ها به عنوان ميهمان حضور خواهند داشت.گفتني است اين جلسه، پنج‌شنبه 12 آبان90 از ساعت 7 در مدرسه علميه امام حسن عسكري(ع) واقع در  بولوار طبرسي، برگزار می‌شود

برگزاری نشست های تخصصی تکمیلی در مدرسه علمیه نرجس(س)

برنامه های فرهنگی، علمی، پژوهشی و آموزشی مدرسه علمیه نرجست(ع) شهرستان مشهد در حال برگزاری است.

این برنامه ها که در راستای دانش افزایی و افزایش مهارت های علمی و ذهنی طلاب خواهر این مدرسه برگزار می شود، با حضور کارشناسان مجرب در حوزه های مختلف برگزار می کند.

در این راستا، سلسله نشست های تخصصی در مقطع تحصیلات تکمیلی ویژه طلاب و اساتید این مدرسه در موضوعات علوم قرآنی و مبانی فقه و اصول برگزار می شود.

در اين سلسله از نشست ها كه تا پايان سال تحصيلي 91-90 برگزار خواهد شد، از اساتيد مجرب حوزه و دانشگاه استفاده خواهد شد.

اولين جلسه از اين سلسله نشست ها روز پنجشنبه 12 آبان ماه با موضوع "تحريف ناپذيري قرآن" و با حضور حجه الاسلام والمسلمين سجادي زاده (استاد حوزه وعضو هيات علمي دانشگاه) برگزار مي شود.

گفتنی است، امكان حضور دراين نشست ها براي كليه اساتيد مدرسه علميه نرجس(عليهاالسلام) ودانش پژوهان سطح3 اين مدرسه ميسر مي باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha